Početna >Imunoblog >Zanimljivo > Stres i imunološki sistem kod srednjoškolaca i studenata

Stres i imunološki sistem kod srednjoškolaca i studenata

Vrijeme adolescencije donosi sa sobom velike fizičke i emocionalne promjene. Iznenadne oscilacije hormona i brz fizički razvoj sa brojnim testovima u školi, sportskim aktivnostima, zabavama, noćnim životom, leptirićima u stomaku, prepiranjima sa roditeljima i sl. znače neprestan stres za tijelo, a to jako oslabljuje imunološki sistem i povećava podložnost organizma nastanku i razvoju različitih infekcija koje mogu izazvati prehladu ili gripu. Nisu međutim samo srednjoškolci često izloženi stresu – tu su i studenti i odrasli kojima su studij s ispitima, kolokvijima i vježbama, odnosno posao s brojnim projektima i drugim zahtjevima među glavnim uzročnicima stresa.

Šta dakle možemo učiniti da bismo ojačali imunološki sistem da bude otporan na sve nabrojene promjene?

1. Dovoljno spavanja

Ispitivanja pokazuju da nedostatak sna ima jednak efekat na tijelo kao fizički stres. Adolescentima je dnevno potrebno od 9 do 10 sati sna. Njihov prirodni ciklus spavanja razlikuje se naime od onog kod odraslih jer nivo melatonina, hormona, koji reguliše bioritam, postiže vrhunac dva sata kasnije nego kod odraslih, kojima je dnevno potrebno od 7 do 9 sati sna. To znači da adolescent koji se probudio u 7 sati osjeća jednak umor kao odrasla osoba koja je ustala u 5 sati.

2. Odgovarajuća prehrana

Pravilna prehrana je od vitalne važnosti kod očuvanja i jačanja imuniteta. Preporučuje se konzumiranje svjetlozelenog lisnatog povrća bogatog vitaminima (prvenstveno vitaminom C), mineralima i antioksidantima. Voće s debljom ljuskom, npr. kruške i jabuke, dobar je izvor vlakana, a jagode su izuzetno bogate vitaminom C. Kao izvor bjelančevina, minerala i zdravih masti tu su orašasto voće i sjemenke, koji su bogati cinkom, a cink je neophodno potreban imunološkom sistemu. Integralni proizvodi kao što su smeđa tjestenina, smeđa riža, integralni kruh itd. sadrže ugljikohidrate, koji su odličan i dugotrajan izvor energije. Preporučuje se također unos ribe jer je izvrstan izvor bjelančevina i zdravih masnoća.

Neka svako nenajavljeno ispitivanje u školi ili naporan trening košarke budu samo još jedan neškodljiv kamenčić u bogatom mozaiku svakodnevnice.

3. Redovna tjelesna aktivnost

30 minuta redovne tjelesne aktivnosti svaki dan od velikog je značaja u jačanju imunološkog sistema. Fizička aktivnost naime povećava prokrvljenost tijela i time putovanje odbrambenih ćelija imunološkog sistema po tijelu.

4. Opuštanje

Opuštanje jedanput na dan u obliku meditacije, joge i vježbi disanja je blagotvorno i djeluje smirujuće na nervni sistem te snižava nivo stresa i imunološki odgovor na njega. Neki stručnjaci preporučuju i redovno posjećivanje saune jer pomaže u uklanjanju stresa, snižava krvni pritisak, pomlađuje i čisti kožu te povoljno utječe na čitav organizam.

Djeca, srednjoškolci, studenti, odrasli, starije osobe – stres je jedna od napasti suvremenog vremena koja se jednostavno ne može izbjeći. Prijeti nam i onda kada najmanje očekujemo. Zato je dobro pokušati uvažavati gore navedene prijedloge koji jako povećavaju otpornost našeg imunološkog sistema na sve tegobe koje vrebaju sa svih strana. Neka svako nenajavljeno ispitivanje u školi ili naporan trening košarke budu samo još jedan neškodljiv kamenčić u bogatom mozaiku svakodnevnice.

Dodatak prehrani Imunoglukan P4H® ne smiju koristiti bolesnici s presađenim organima. Bolesnici koji su na terapiji imunosupresivima mogu uzimati Imunoglukan P4H® samo nakon savjetovanja s ljekarom. Preporučene dnevne doze se ne smiju prekoračiti.

Dodatak prehrani nije zamjena za uravnoteženu prehranu.