Uredništvo Imunoglukan P4H<sup>®</sup>
Početna>Imunoblog>Zanimljivo> Prekomjerni umor i iscrpljenost: kako možemo pomoći sami sebi

Prekomjerni umor i iscrpljenost: kako možemo pomoći sami sebi

Prekomjerni umor je vrlo česta pojava s kojom se susreće većina ljudi. Povećani umor često se javlja tokom oporavka od viroza ili drugih infekcija. Iako umor od akutnih bolesti obično brzo prolazi, mnogi ljudi se bore s dugotrajnim umorom. To se manifestuje raznim znakovima koji mogu biti fizički, mentalni ili emocionalni.

 

 

Najčešći znak prekomjernog umora je iscrpljenost koja se ne smanjuje nakon odmora ili spavanja. Česti su znakovi koji prate iscrpljenost:

  • nedostatak motivacije i apatija
  • bolovi u mišićima
  • dnevna pospanost
  • problemi s koncentracijom
  • probavni poremećaji (nadutost, zatvor, proljev...)
  • glavobolja
  • razdražljivost
  • usporeno vrijeme reakcije
  • tegobe s vidom

Uzroci dugotrajnog umora mogu biti različitog porijekla. Važno je da pokušamo pronaći uzrok svog umora jer to olakšava odabir mjera koje će nam pomoći poboljšati stanje.

Najčešći su uzroci prekomjernog umora:

  • nedostatak sna
  • poremećaji disanja tokom spavanja (apneje)
  • loše prehrambene navike
  • slabokrvnost
  • mentalni uzroci (depresija, tjeskoba, emocionalni stres...)
  • poremećaji rada štitne žlijezde (hipotireoidizam)
  • pretjerana konzumacija kofeinskih napitaka
  • infekcije mokraćnog sistema
  • dijabetes (šećerna bolest)
  • dehidracija
  • srčane bolesti
  • noćni rad i rad u smjenama
  • alergije na hranu

Ustrajni umor ometa nas u životu jer nam nestaje energije za svakodnevne zadatke i aktivnosti. Međutim, dugotrajna iscrpljenost također može izazvati razne akutne i hronične bolesti i zbog toga je vrlo važno voditi računa o sebi te pokušati raznim mjerama ukloniti umor.


Ustrajni umor ometa nas u životu jer nam nestaje energije za svakodnevne zadatke i aktivnosti.

Kako mogu sam sebi pomoći?

1. Poboljšajte svoje navike spavanja

Kvalitetan san je prvi korak ka smanjenju umora. Za dobar san treba voditi računa o dobroj higijeni spavanja, što se postiže ovim mjerama:

  • Idite na spavanje i ustajte svaki dan u isto vrijeme.
  • Pazite da temperatura u spavaćoj sobi bude primjerena.
  • Spavajte u tamnom i mirnom prostoru.
  • Izbjegavajte gledati u ekran (telefon, tablet, televizor) bar sat vremena prije spavanja.
  • Ne jedite najmanje 90 minuta prije spavanja.
  • Smirite se fizički i psihički prije spavanja.

2. Poboljšajte svoje prehrambene navike

Zdrava i uravnotežena prehrana pomoći će vam da imate više energije. Stručnjaci savjetuju da izbjegavate brzu i nezdravu prehranu te da jedete puno svježeg voća i povrća bogatog vitaminima i mineralima. Izbjegavajte grickalice s puno šećera jer one mogu podstaknuti pad energije. Jedite manje obroke više puta dnevno. Važno je da ne pijete kofeinske napitke u popodnevnim ili večernjim satima ili da ih potpuno ukinete.

3. Povećajte fizičku aktivnost

Redovna fizička aktivnost može značajno poboljšati san i smanjiti umor. Mnoga istraživanja pokazala su da su ljudi koji se redovno bave sportom manje umorni od onih koji se ne bave sportom. Stručnjaci preporučuju da puno vježbate da biste povećali energiju, ali s umjerenim intenzitetom. Na primjer, preporučene fizičke aktivnosti su hodanje, joga i umjereni treninzi snage.

4. Planirajte svoje dnevne i sedmične obaveze

Umor je često posljedica pretjeranog psihičkog napora. To može uticati na slabije spavanje, ali i na to da se osjećate slabije tokom dana. Planiranjem obveza možete izbjeći preopterećenost i smanjiti umor. Međutim, u svoju svakodnevnicu također biste trebali uključiti vrijeme za opuštanje i odmor te ga ravnomjerno rasporediti po danima, jer izmjenjivanje perioda vrlo intenzivnog rada i nerada također povećava umor. Istovremeno je važno da ne očekujete previše od sebe i drugih te da ne postavljate nerealne ciljeve, što će sigurno pomoći u poboljšanju vašeg mentalnog zdravlja.

5. Imunoglukan P4H®

Imunoglukan P4H® je dodatak prehrani koji sadrži prirodni Imunoglukan®, vitamin C i cink. Imunoglukan P4H® blagotvorno utiče na zdravlje i otpornost organizma. Vitamin C pomaže u smanjenju umora i iscrpljenosti.

Ako je umor propraćen i drugim simptomima ili ne možete poboljšati stanje navedenim mjerama, savjetujemo vam da posjetite ljekara.

 

 

Izvori:

https://www.webmd.com/balance/how-tired-is-too-tired#1

http://www.drmed.org/wp-content/uploads/2014/06/XIV-62.pdf

https://www.medicalnewstoday.com/articles/248002.php#causes

https://www.onhealth.com/content/1/causes_of_fatigue

Dodatak prehrani Imunoglukan P4H® ne smiju koristiti bolesnici s presađenim organima. Bolesnici koji su na terapiji imunosupresivima mogu uzimati Imunoglukan P4H® samo nakon savjetovanja s ljekarom. Preporučene dnevne doze se ne smiju prekoračiti.

Dodatak prehrani nije zamjena za uravnoteženu prehranu.