• Topli oblozi

    U borbi protiv bakterija i virusa svom imunološkom sistemu pomoći ćete i toplim oblozima oko vrata. Omotajte vrat mokrom pamučnom krpom i pokrijte ga peškirom. Što je oblog topliji, bolje je. Samo u akutnoj fazi morate uzeti hladan peškir.

    S omotanim vratom odmarajte se neko vrijeme ispod pokrivača. Zatim se temeljito osušite i ostanite na toplom. Osim što će vas smiriti toplina, možete na peškir kapnuti nekoliko kapi lavandinog ulja, koje pomaže smiriti nagon za kašljem. To će posebno pomoći djeci da lakše utonu u san.

  • Pijenje dovoljnih količina vode

    Našem tijelu za normalan rad potreban je barem 1,5 litar vode na dan, a ljeti i više. Važno je da se brinemo za redovno pijenje vode i nezaslađenih pića i tako omogućimo tijelu normalno funkcionisanje. Tako ćemo spriječiti umor, iscrpljenost i glavobolju, koji su karakteristični simptomi dehidracije. 

  • Budite aktivni

    Redovna tjelovježba održava vaš imunološki sistem zdravim. To ne treba biti takmičarski sport. Od 30 do 60 minuta umjerenog vježbanja na dan dovoljno je bez obzira na to je li riječ o trčanju, vožnji bicikla, plivanju ili brzom hodanju.

  • Regulisan imunološki sistem?

    Ako imuni sistem pravilno funkcioniše, odbranit će tijelo od virusa. Međutim kada je oslabljen, a broj mikroba vrlo velik, nametnici lakše prodiru kroz sluznicu nosa ili grla u tijelo.

    Koliko je dobar ili loš sistem za odbranu od bakterija, ovisi o različitim faktorima: na primjer fizičkom i psihičkom stanju. Na oba utječu način života, prehrana i stres.

  • Prehlada i sport

    Ako vas nos malo svrbi, možda nakon pothlađenosti, u sprečavanju prehlade može pomoći sport. U svakom slučaju, ako ste već prehlađeni, smanjite opterećenje poslom i odmarajte se.

  • Stres

    Izbjegavajte stres. Iako je to lakše reći nego učiniti, pazite na unutrašnju ravnotežu. Preveliki napori i intenzivni emocionalni doživljaji čine vas sklonijim prehladama.

  • Zdrav način života

    Živjeti zdravo i jesti dobro – to su osnove za regulisan imunološki sistem. Redovno se bavite tjelovježbom na svježem zraku, dovoljno spavajte, pokušajte se udaljiti od stresa koliko je to moguće. Suzdržite se od pušenja i prekomjernog konzumiranja alkoholnih pića. Hranite se uravnoteženo i uzmite dovoljno vitamina i minerala.

  • Odmor od svakodnevice

    Ponekad je dovoljno da na koji dan promijenimo okolinu, krenemo u planine, na more ili drugu najdražu destinaciju. Zaboravimo brige, nadišemo se svježeg zraka i napunimo baterije. Tako se naš duh i tijelo oporavljaju i spremni smo za nove izazove. 

  • Spavanje

    Za vrijeme spavanja tijelo se oporavlja i obnavljanje organizma je u punom zamahu. Stoga je dovoljna količina sna izuzetno važna za vaše zdravlje. Neka vaša spavaća soba ne bude toplija od 18 stepeni i neka bude dobro prozračena.

  • Svjež zrak i usred zime

    Kretanje na što svježijem zraku jača pluća. Izmjena toplog (unutrašnjeg) i hladnog (vanjskog) zraka ubrzava krvotok, a time i odbrambenu funkciju tijela. Ako vaša svakodnevnica bude i barem malo sportski obojena, bit ćete zadovoljniji sobom i u boljoj formi. Naravno, posredno jača imunološki sistem.

  • Pravilno postupajte s klimatskim uređajem

    U ljetnim mjesecima svi želimo ugodno ohlađene prostorije u kojima boravimo. Međutim pazite pri podešavanju željene temperature jer dolazak iz vrućih vanjskih temperatura u pretjerano ohlađeni stan može biti velik šok za tijelo. Ako se ne može prilagoditi, na udaru su prije svega naš disajni sistem i često obolimo od raznih prehlada.