Stres ili napor smanjuju otpornost

Pojavljuju li se i kod vas tegobe koje mogu biti posljedica stresa? Možda loše spavate, uznemiruju vas glasni zvukovi ili vas svakodnevne situacije prebrzo izbacuju iz takta? Imate osjećaj da ćete zbog prebrzog tempa oboljeti, ali uprkos umoru stišćete zube i pokušavate obaviti sve obaveze?

Stres je često uzrok pojave bolesti kojih ispočetka nismo svjesni. Na stresne događaje ne reagiramo svi jednako, zato je vrlo važno naučiti prepoznati faktore (događaje, osobe ili predmete) koji nam uzrokuju stres i otkloniti ih.

Simptomi stresa

Simptomi stresa razvijaju se nekoliko minuta nakon stresnog događaja i mogu trajati nekoliko sati ili čak nekoliko dana. Ima jako puno simptoma stresa, a očituju se vrlo različito. Osoba je većinom smetena ili razdražljiva, a pažnja joj je smanjena.

Najčešći negativni simptomi stresa su:

  • visoki krvni tlak
  • povećana srčana frekvencija 
  • poteškoće s disanjem
  • poremećaji spavanja
  • glavobolja
  • gubitak apetita ili prejedanje
  • nesposobnost koncentracije 
  • razdražljivost

Kada promjene u okolini nadmaše naše sposobnosti suočavanja s njima, stres također može izazvati bolest. U takvim slučajevima živčani sistem previše se aktivira, tijelo se posljedično iscrpljuje, a imunitet slabi.

Stres je reakcija cijelog tijela i može izazvati promjene na svim organima i ćelijama. Zbog stresa su česte probavne i psihičke smetnje, poremećaji rada srca i kardiovaskularnog sistema te poremećaji u imunološkom sistemu, kao što su gripa, astma, alergije, reumatoidni artritis, šećerna bolest, česte prehlade te bolovi u vratu i leđima.

Savjeti za svladavanje stresa

Odvojite nešto vremena za sebe i posvetite pažnju svom tijelu. Puno možete učiniti pravilnom prehranom, tehnikama opuštanja ili tjelovježbom jer oslobađa suvišnu negativnu energiju. Iz svakodnevnog života isključite balast – sve ono što radite jer smatrate da morate, ali zapravo ne morate. To su na primjer nepotrebne brige o kojima razmišljate iako ih razmišljanjem nećete otkloniti. Brige promijenite u akciju i usput ih rješavajte. Naime stres može biti i pozitivan ako promjene doživljavamo kao izazove koji na nas utječu poticajno. Što više vremena posvetite kvalitetnom druženju, a posebno ga obogatite s puno smijeha. Dobri odnosi mogu nam uštedjeti jako puno energije i dati volju za svakodnevne izazove.

Ako osjećate da sami nećete moći riješiti probleme koji vas opterećuju, ne odgađajte i čim prije potražite stručnu pomoć.

Imunoglukan P4H

Kod poremećenog imuniteta kao posljedice stresa može pomoći Imunoglukan P4H®. Sadrži prirodni polisaharid Imunoglukan®, vitamin C i cink.

Vitamin C i cink imaju ulogu u radu imunološkog sistema i zaštiti ćelija od oksidativnog stresa. Vitamin C također doprinosi smanjivanju umora i iscrpljenosti. Zato preporučujemo Imunoglukan P4H® svima koji često obolijevaju, brzo se iscrpe i izloženi su psihičkom ili fizičkom stresu.

Pročitajte također: